MODEL,MODELKA NA FOCENÍ & NATÁČENÍ – CENÍK
REKLAMA NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH, ONLINE, V TISKOVINÁCH A MÉDIÍCH
ORIENTAČNÍ CENY ZA KOMERČNÍ FOTO / VIDEO
Vážená paní fotografko, fotografe, kameramane, produkční.
Oslovte nás, pokud hledáte model/ku na reklamní fotografování a natáčení.
Máme pro Vás hromadu tváří pod jednou střechou. Nemusíte hledat individuálně, protože věříme, že u nás si určitě svůj typ najdete.
I pokud máte pevně danou nabídku odměny!
Ověříme, koho Vám můžeme nabídnout za Vámi nabídnutou odměnu bez ohledu na ceník. Obdržíte od nás seznam setkaret široké škály models k výběru, kteří mají zájem o Vaši nabídku a v daném termínu jsou k dispozici. Popřípadě nám můžete zaslat i dotaz na konkrétní výběr tváří, které se Vám líbí, ovšem s tím, že než Vám je potvrdíme, musíme ověřit termínovou dostupnost vybraných models a souhlas s nabídkou odměny. Výběr si provedete kliknutím na „+“ a na “ Výběr“ a odešlete se zadáním. A pozor! Na foto a video si můžete vybrat i z naší databáze Event Hostesek & Event models, pokud Vám nejde o plně modelingová kriteria a praxi! U Event models a New Faces jsou odměny za užití a šíření díla & licenci řádově nižší dohodou.
Pokud jste fotograf a videokameran a hledáte model pro nekomerční focení /natáčení formou TFP, rádi s Vámi navážeme spolupráci pro zhotovování testů začínajících modelek, pokud se nám a new faces bude váš styl líbit! Napište! 🙂
JAK POČÍTÁME NÁVRH ODMĚNY, NENÍ LI CENA PŘEDEM DANÁ V PŘÍPADĚ PROFI MODELS
Cena modelky na focení závisí na mnoha faktorech, jako jsou typ a délka focení – natáčení, rozsah a doba užití díla, zkušenosti a popularita modelky, požadavky na vzhled a styl, místo a čas focení a další. Každá modelka nebo model je individuální osobnost, s různou praxí, přijímající nabídky za různé odměny. I řada profi models jistě ráda bude součástí Vaší reklamy za Vaši nabídku odměny, protože má třeba volno a líbí se jí Váš produkt. Níže je orientační ceník, za který pak nabídku přijme většina zkušených models kromě Special Booking Models. Cena se skládá z honoráře za čas dle počtu hodin výkonu plus odměny za užití díla (licence k šíření díla), která se liší podle typu a rozsahu médií, ve kterých bude dílo použito. Pro orientační představu odměny si vyberte jeden z řádků, který co nejvíce pokrývá Vaše potřeby užití záznamů (řádky se nesčítají, konečná odměna je vždy v řádku, který odpovídá uvedeným formám užití. Např. natáčení 4 hod + užití jen eshop = 2400 + 1000= 3400 Kč). Časově neomezené užití se sjednává individuálně, zdali model/ka souhlas udělí či ne. Připravíme licenční smlouvu, takže se nestane, že se Vám po nějaké době ozve právník, že užíváte dílo nelegálně. Čemu se nevěnujeme – je erotika & akty.
Kontakt: Ing. Dušan Fádler, email dfc@dfc.cz, telefon po 11 hodině: +420 602 730 104
PROFESSIONAL MODEL & INFLUENCERS (BEZ DPH) |
---|
ODMĚNA ZA ČAS V DEN FOCENÍ / NATÁČENÍ | ZA FOTODEN | Kč/h |
Čas: Od příchodu na lokaci do skončení výkonu min 1800 Kč/3 h + 600 Kc/h | 1800/3h + každá další hod | +600 |
ODMĚNA ZA UŽITÍ DÍLA POUZE ONLINE | + ZA LICENCI: | + Kč |
eSHOP – PRODUKTOVÉ FOTO po dobu nabídky produktu v prodeji | není použito v reklamě | 1800 |
*STORIES, *REELS, WEB – jednorázové krátkodobé užití 3 měsíce | **interní tiskoviny & online | 2400 |
*ONLINE PLACENÁ OPAKOVANÁ SPONZOROVANÁ REKLAMA – 1 ROK | *bez tiskovin, pouze online | 3600 |
INFLUENCER – sdílení na osobní Feeds a Stories Instagram / Facebook | *dohodou, orientačně – vzorec | zde |
ODMĚNA ZA UŽITÍ DÍLA ONLINE VČETNĚ TISKOVIN | ||
TISKOVINY INDOOR* – 1 ROK | *mimo veřejná media | 6000 |
TISKOVINY INDOOR / OUTDOOR* POS, POP, CLV max. 3 m2 1 ROK | *mimo veřejná media | 9000 |
TISKOVINY DO FORMÁTU BILLBOARDŮ | *mimo veřejná media | 13000 |
BUYOUT bez omezení formátu: Uvolnění práv na území jednoho státu 1 ROK | *mimo reklamu v TV | 25000 |
BUYOUT bez omezení formátu: Uvolnění práv na území jednoho státu 1 ROK | *bez omezení | 36000 |
1 MĚSÍC – KRÁTKODOBÁ KAMPAŇ ČR | + ZA UŽITÍ DÍLA: | + Kč |
ONLINE & TISK do formátu „CLV“ – jednorázové kampaně – max. 1 MĚSÍC | *mimo veřejná media | 3000 |
ONLINE & TISK BILLBOARDY – jednorázové kampaně – max. 1 MĚSÍC | *mimo veřejná media | 6000 |
BUYOUT: Uvolnění práv na území jednoho státu – jednorázová kampaň max. 1 MĚSÍC | *mimo reklamu v TV | 10000 |
REKLAMA V KOMERČNÍ CELOSTÁTNÍ TELEVIZI – ČR – PŘÍPLATEK | ||
TV REKLAMA – hlavní role – rok (orientačně nebo dohodou) | sekunda identifikace: | 4000 |
TV REKLAMA – vedlejší role – rok (orientačně nebo dohodou) | sekunda identifikace: | 2500 |
BUYOUT EVROPA A SVĚT PRINT | * dohodou dle osobnosti | za užití |
Uvolnění práv na území EVROPA pro zahraničního klienta – dle ceny podle formátu – 1 ROK | * print, POS, OUTDOOR | x 3 |
Uvolnění práv na území SVĚT pro zahraničního klienta – dle ceny podle formátu – 1 ROK | * print, POS, OUTDOOR | x 5 |
* Stories, *Reels, *Online šíření – jednorázové krátkodobé 3 měsíce znamená, že materiály používáte na krátkodobou kampaň – např. na určitou sezónu v roce. Nadále pak již nejsou příspěvky sponzorované a propagované, ale trvale mohou zůstat na Vašem Feedu / Reels, Eshopu v referencích.
*Online placená, sponzorovaná opakovaná reklama: Vytvořené dílo je užíváno k reklamě trvale, opakovaně jako hlavní reklamní propagační foto/video firmy užívající zřetelně tvář modelky v hlavní roli (nejde např. jen o „komparz“ na pozadí apod.) .
* Veřejná média: TV reklama a placená opakovaná reklamní kampaň v tiskovinách ve veřejné distribuci a prodeji. Je však povolena inzerce ve specializovaných nízkonákladových oborových médií, které nejsou ve veřejném prodeji ve vysokých nákladech.
* Indoor – reklama uvnitř provozoven, prodejen, prostor, výloh apod, která není viditelná „venku“ ve veřejném prostoru, firemní katalog produktů, firemní kalendář, roll upy na provozovnách, plakáty a polepy na krátkodobých veletrzích a výstavách apod.
* Outdoor: venkovní reklama, billboardy, CLV, polepy MHD, vitríny, letáky, plakáty, reklama ve venkovním veřejném prostoru, mimo reklamu v TV a celostránkovou opakovanou reklamu v tiskovinách v komerčním prodeji /časopisy apod/.
** Interní tiskoviny & Foto produktů na eshop – jedná se pořizení doprovodných dokumentačních fotografií na dobu neomezenou, např. místo fotek z fotobanky, které nejsou reklamou, nejsou šířeny mezi obecnou veřejnost, outdoor, POS, POP. Jde například o dokumentační foto ve smyslu např. zaměstnanec v práci, v kanceláři apod., které slouží pro interní tiskoviny a web firmy, jako ročenky, výroční zprávy, brožury firmy apod. Zahrnuje i kategorii foto produktů pro E-shop
VYSVĚTLENÍ A DOPORUČENÍ
Je rozdíl, je li model/ka tváří třeba jen malé reklamní akce nebo je součástí velké reklamní kampaně na velkoplošných reklamách, v inzerci, v televizi, kdy je tvář amortizována a natolik spojena s Vaším produktem, že jiná firma si na svoji reklamní kampaň stejnou modelku nebo model nemusí chtít vybrat. Proto tato situace je modelkám a modelům kompenzována různou výší odměny za užití a šíření díla.
Je zbytečné trvat na neomezených právech za vysokou cenu, která nakonec nevyužijete, pokud třeba plánujete jen měsíční jednorázovou kampaň nebo chcete dílo užívat jen v malých formátech a nákladech. Pokud se časem rozhodnete, že dílo využijete například pro reklamu v časopisech nebo na velkoplošné reklamě, pak rozšíření užití díla pouze přiobjednáte a doplatíte rozdíl odměny.
V případě, že požadujete speciální užití díla, které není uvedeno v tabulce, zašlete nám prosím popis, nalezneme dohodu win – win.
PŘÍKLAD KONCEPTU LICENČNÍ SMLOUVY (ČÍSLO)
SMLUVNÍ STRANY:
OBJEDNATEL:
IČO:, DIČ
a
KONEČNÝ UŽIVATEL DÍLA:
IČO:, DIČ:
(dále jen „Uživatel“)
a
Ing. Dušan FÁDLER, IČO: 403 81 943, DIČ: CZ 6304111396, modelingová agentura D.F.C. Fashion Club, Žižkova 61, 616 00, jako zástupce umělců – modelů, modelek: (dále jen “ DFC FASHION CLUB“ ) uzavírají dnešního dne, měsíce a roku tuto smlouvu:
1. DFC FASHION CLUB tímto se zavazuje zajistit umělecký výkon umělce(modelky) dne:
Objednatel uhradí agentuře DFC FASHION CLUB za výkon a udělení licence a souhlasu s užitím díla jednorázovou úplatu (honorář) ve výši:
ODMĚNA ZA ČAS V DEN FOCENÍ / NATÁČENÍ:
ODMĚNA ZA UŽITÍ DÍLA:
+ DPH 21%
„Základní Užití díla“ v rámci dohodnuté odměny zahrnuje souhlas modelu s užitím jeho záznamu v rámci zde uvedeného podrobného popisu užití a šíření díla:
A to na dobu:
Není povoleno využití v jiných formách.
2. Smlouva o dalším užití díla v budoucnu a další ujednání:
V případě, že bude v budoucnu zájmem Objednatele nebo Uživatele dílo použít jinak, nebo v případě prodloužení práva k užití na další období než je dohodnuto v článku „ZÁKLADNÍ UŽITÍ DÍLA“, před dalším zveřejněním díla je povinen informovat agenturu DFC FASHION CLUB, která ověří, zdali je možný souhlas umělce/ modelky/ modelu a nebrání jim jiné smlouvy k udělení takového souhlasu. Smluvní strany uzavřou dodatek k této smlouvě.
a) V případě, že Objednatel či Uživatel jakkoliv zkrátí nebo sníží předem objednaný čas zhotovovování díla modelem nebo dílo nevyužije v předem objednaném rozsahu užití, nemá to vliv na snížení odměny modelu, není li to dohodnuto předem, například ve formě fototestu a dohody o následném rozhodnutí, zdali dílo bude využito či nikoliv. Model přijal zakázku na základě návrhu celkové odměny, kterou nelze zpětně krátit. Pokud se čas strávený zhotovováním díla prodlouží nad předem dohodnutý čas, bude účtován příplatek za každých započatých 30 minut. Časová odměna se počítá od hodiny příjezdu do hodiny ukončení výkonu.
b) Objednatel bere na vědomí, že Agentura DFC FASHION CLUB, je oprávněný zástupce modelu, na základě čehož je výhradně oprávněna sjednávat jménem modelu jakékoliv další podmínky, uvedené či neuvedené v této smlouvě.
c) My, níže podepsaní, prohlašujeme, že jsme se seznámili s podmínkami smlouvy, výší účtu, honorářů a dalšími údaji. Souhlasíme s uvedeným maximálním šířením díla, které může být překročeno pouze se s písemným souhlasem modelu či agentury DFC FASHION CLUB, a to formou další písemné dohody o šíření díla. Objednatel a Uživatel prohlašují, že jsou si vědomi, že dílo nesmí být veřejně šířeno nad dovolený rozsah a formát. DFC FASHION CLUB prohlašuje, že po zaslání smlouvy a úhradě na účet agentury DFC FASHION CLUB, uděluje jménem modelu souhlas s šířením, kopírováním, tiskem, rozmnožováním, užíváním části nebo celku videomateriálů, výhradně v rozsahu, uvedeném v této smlouvě v kapitole UŽITÍ DÍLA.
d) Objednatel prohlašuje, že nese odpovědnost za užívání díla jak jeho jménem, tak i třetí stranou, je li s ní v přímé souvislosti jako dodavatel (např. konečný uživatel, reklamní agentura, fotograf…). Zavazuje se touto smlouvou uzavřít s „Konečným uživatelem“ smlouvu podobnou, s uvedenými podmínkami šíření díla umělce, kterou se rovněž „Konečný uživatel“ zaváže dodržet. Dílo smí být komerčně šířeno pouze v souvislosti s produktem nebo klientem, uvedeným v této smlouvě jako „Konečný uživatel díla„ Objednatel nesmí dílo předat žádným třetím stranám, neuvedeným v této smlouvě do komerčního užívání, kromě užití jako reference spoluautorů, tvůrců, produkce.
e) Objednatel souhlasí a zavazuje se upozornit i Konečného uživatele díla, že nevstoupí bez vědomí a souhlasu agentury DFC FASHION CLUB do žádného přímého i nepřímého smluvního vztahu s umělcem (modelem) s další nabídkou výkonu jakékoliv jiné modelingové / umělecké služby, ať již opět pro Konečného uživatele, či pro jakoukoliv jinou třetí stranu, není li dohodnuto jinak. Je li Objednavatel v roli dodavatele díla Konečnému uživateli, stejně tak se agentura DFC FASHION CLUB zavazuje, že bez vědomí a souhlasu Objednatele neosloví jejího klienta, Konečného uživatele, s nabídkou svých služeb, které jsou předmětem podnikání Objednatele.
f) V případě zjištění porušení užití díla a jeho neoprávněného užití nad schválený rozsah, je smluvní pokuta stanovena ve výši trojnásobku odměny za užití díla (licenci), kterou by jinak agentura sjednala dle ceníku agentury, uvedeném na www.dfc.cz a související náklady na právní zastoupení agentury DFC FASHION CLUB. Před zahájením jakýchkoliv právních kroků se Agentura DFC FASHION CLUB ovšem zavazuje v prvním kroku postupovat přátelskou cestou s výzvou k dohodě o nápravě a doplatku za nepovolené užití díla, a to ve lhůtě 30 dnů ode dne zjištění události, která je v rozporu s touto smlouvou. Neprokáže li agentura provinění Objednatele, obrátí se přímo na tu stranu, která dílo zveřejnila, s požadavkem na odstranění díla a finanční satisfakci v souvislosti s neoprávněným užitím díla právní cestou.
g) Uživatel / Objednatel prohlašuje, že dílo není určeno k propagaci jakých služeb a produktů spojených s erotikou či sexuálních a podobných služeb a není s nimi v žádné spojitosti, stejně jako konečný Uživatel díla. Poruší li Uživatel nebo Objednatel toto ujednání, dochází k zásadnímu zásahu do práv a ochrany osobnosti modelu. Poruší li Uživatel/ Objednatel toto ujednání, je povinen uhradit smluvní pokutu min. 100 000,- Kč +DPH, popř. takovou částku, kterou určí soud na základě posouzení rozsahu zásahu do osobnostních práv modelu, vzniklých důsledků a škod.
h) My, osoby zde podepsané, prohlašujeme, že jsme oprávněni k jednání a podpisu jménem společností, které zastupujeme.
Podpisy smluvních stran: